tisdag, januari 27, 2009

Avslöjar hemligheter

Lite bättre dag idag, måste jag erkänna. Har varit på planeringsdag och för en gångs skull var det en mycket bra dag. Bra upplägg och vettiga diskussioner.
Har varit med om planeringsdagar som bara bjuder på flum! Sånt slöseri med tid!

Sen har jag fått antagningsbesked till distanskursen i friskvård på Folkuniversitetet. Det ska bli skönt att få fokusera på något nytt ett tag.
Det är en obligatorisk bok på kursen och jag hade sån tur att jag hittade den på Bokbörsen. Halva priset jämfört med att köpa den ny.

På tal om bok, så läser jag just nu "Den hemlige kocken". En bok som avslöjar livsmedelsindustrins hemligheter.
Det är nog en bra bantningsmetod, att läsa den boken. Man blir liksom inte så hungrig, när man läser om alla kemikalier i kosten.

9 kommentarer:

CharmKatti sa...

Hej!
Vilken trevligt blogg du har. Kikar gärna in här igen.
Och den där boken, frågan är omman verkligen vill veta vad som finns i all mat. Det kankse blir som du säger, att man slutar äta. Själv kör jag gi just nu, och då är det inte några halvfabrikat. det känns bra!

Tant Janet sa...

Skönt att du hade en bättre dag idag då!
Den boken kanske man skulle ta och läsa i stället för att träna då :-)
Kram kram

Storarvid sa...

Tack för boktips, jag skulle nog behöva några av mina 115 kilo

Ejsans sa...

Grattis till det.

Den boken verkar inte dum, men skulle tro att den inte är någon kvällsläsning vid läggdags.

Kram

Anonym sa...

Håller tummarna för dej att den här kursen passar dej bättre./Rosa

Susjos sa...

Ja,jag säger som Rosa,hoppas den här kursen blir bättre!!
Stort Lycka Till!

Lallis - liv och leverne sa...

Nej, jag kan förstå att man bli rallt annat än hungrig när man läser en sådan bok. det är lite läskigt det där med alla tillsatser och kemikalier.
Ha en fin dag, vännen.
Och skönt att det är bättre.
Kram Lallis

Anonym sa...

Alla som har läst boken verkar tycka som du. Kanske något man skulle läsa. Inte så mycket för viktminskning utan mer för att veta...

Grattis till kursen!

Kram!

Anonym sa...

Jag ska läsa boken snart. En arbetskamrat köpte den som kvällslektyr när vi var i Stockholm och jag ska låna den senare, om jag inte köper den själv för jag gillar att äga de böcker jag läser.

/Margareta G