onsdag, januari 07, 2009

Det onda ögat

Första dagen på nya jobbet gick väldigt bra. Ryktet hade hunnit före mig. Alla frågade hur det stod till med ögat.
Kunde bara svara sanningsenligt att ögat inte sköter sitt jobb. Det envisas med att titta igenom det där sandiga filtret fortfarande.
Så här på kvällen har det förmodligen även gått i strejk. Värker och rinner och vill inte titta på någonting.
Imorgon förmiddag får ögondoktorn förklara läget. Hoppas att han har något positivt att komma med. Som att det håller på att läka som bäst och att det går precis som det ska.
Han skulle bara våga säga något annat!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att de visste om hur du hade det!
Hoppas du får ett bra besked i morgon.
Kram!

Anonym sa...

Jag blir väldigt fundersam när jag läser. Du skulle ju vila. Så både jobbar du och bloggar. Jag ska inte lägga mer börda på dina axlar men det är i stillhet du borde vara i och inte anstränga ögat.
Hos oss är det ångest. Den har verkligen nockat oss. Det är det dikten handlar om. Ang filmer. Fick i julklapp av sonen senaste numret av tidningen Tara. I den fanns en dvdfilm "tillsammans är man mindre ensam". Den kan jag verkligen rekommendera NÄR ögat mår bättre. Tror du skulle tycka om den. Hoppas du får bra besked om ögat. /Rosa tankar

Storarvid sa...

Jag håller tummarna idag att beskedet blir bra. Trots allt måste ju ögat få tid att läka.

Anonym sa...

ja, det får vi väl hoppas, att det går åt rätt håll menar jag

Anonym sa...

Nääädu damen,bara vara hemma nu och gå till läkaren!Hoppas du nu får den hjälp du så väl behöver.Kryapådej kramar/Bitte

Anonym sa...

Hur gick det hos doktorn? Vad sa han?

Jag vet att det var ett misstag, men det kändes långt in i hjärtat ändå! Tack för din kommentar, den värmde mig!

Anonym sa...

Jag håller med en annan kommentar -anonym. Du skulle kanske ha vilat men som jag skrev tidigare det är en svår situation och inte alltid lätt att veta om man väljer rätt. Hoppas för allt i världen att du får det där positiva svaret du måste få.

Som en liten uppmuntran har du fått en utmärkelse av mig och nu har jag valt ut riktigt rykande dagsfärska bloggare som verkligen behöver den.

Ha det gott och jag tänker på dig.

/Margareta G

Strandhs Mia sa...

Hoppas att det gått bra idag...med doktor och arbete.
Läste idag om ansiktsbilndhet i SVD.. (och andra tidningar) det har visst med hormoner att göra, eller snarare brist på hormonet oxytocin.
Har för mig att du hade problem med ansiktskomihåget... eller ?
Kram !

Strandhs Mia sa...

suck,(tryckfelsnisse i farten).. ansiktsblindhet.. och inget annat !

Anonym sa...

Usch det där med ögat låter verkligen inte bra. Hoppas du har fått lugnande beskede av läkaren idag. Kram

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att det går bra med ögat.