tisdag, januari 06, 2009

Filmfrossa

Eftersom mitt öga inte går med på, att jag varken läser särskilt mycket eller ägnar mig åt datorn några längre stunder, så har jag senaste dagarna frossat i film istället.

Fyra filmer på två dagar, har det blivit:
"Be kind rewind"
"No country for old men"
"Djävulen bär Prada"
"Gone baby gone"

Det är vad jag har sett. Ruggiga thrillers, blandat med lättsam komik. Kan rekommendera alla fyra filmerna.

För övrigt har jag stavpromenerat 3 km varje dag. Jag kom på ett listigt sätt att skydda mitt öga för ljuset. Jag sätter ett pannband lite nonchalant snett under mössan. Så att det täcker ena ögat.
Mannen går några steg före mig under promenaderna, för han tycker att jag ser skum ut i den utstyrseln.
Må så vara, jag kanske skrämmer bort en och annan skurk i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla sätt är bra! Man får ta till sina små knep för att underlätta tillvaron!
Kram1

Anonym sa...

Jag ler under den rinnande svetten som bara dryper kring mig just nu. Det där med att mannen tycker du ser lite skum ut eller är det något manligt att inte utmärka sig. Sambon brukar ibland fortsätta att gå när jag ska fota på lite "mysko platser", krypande liggande eller bara någonstans där det inte är riktigt "passande".

Vi skulle verkligen behöva se filmer nu, tre sjuklingar som hostar hela tiden. Jag har inte sett någon av de där filmerna är ingen stor filmtittare överhuvudtaget.

Det verkar i alla fall gå framåt för dig och det känns skönt att läsa.

/Margareta G

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt med både promenix och filmer:)
Trist däremot med ditt öga tycker jag.
Kram Lallis

Susjos sa...

Härligt med filmfrossa! Och tack för tips! Har sett Djävulen bär Prada (på bio faktiskt),känner till "No Country for old men "(läskig va?) Men de andra två var nya för mig?
Krya På dej!
kram