fredag, januari 23, 2009

Pitlochry

Äntligen! Har länge funderat på en resa till våren och nu är det bokat och klart.
Jag hade ju tänkt att jag aldrig skulle åka på en lång bussresa igen. Efter Italienresan.
Men vad har jag bokat nu? Just det, en lång bussresa!

Ja, ja, man är väl inte sämre än att man kan ändra sig. Så i slutet av april bär det av till Pitlochry i Skottland.

Maken, som vanligtvis inte är så begeistrad i resor, var förvånansvärt positiv.
Det är naturligtvis whiskeyn som drar!
Nåja, han får sin whiskey och jag får se sjöodjuret (förhoppningsvis), så blir alla nöjda.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du kan ta där med dina nya kamera också :)
ha en bra fredag...kram.

Anonym sa...

Jag har en bloggvän som gillar Skottland! Själv har jag inte varit där men sett foton och det verkar vara ett intressant och vackert landskap.
Å du...visst är det skönt att ha något att se fram mot!

Trevlig kväll!

Christina och Carina sa...

Skottland är underbart. Resan dit går inte av för hackor heller.

Anonym sa...

Vill oxå resa snart.Åååå, Italien,som jag vill tbx till.Var dit på 70-talet.Är det dyrt där?

Anonym sa...

Jag tycker Pitlochry låter som namnet på ett sjöodjur, kan det vara så...?
;-)

Härligt för er att ha något fint att se fram emot!

kramar

Anonym sa...

Låter helt underbart. Ja kanske inte bussresan men det andra. Skottland skulle jag gärna se. Tycker om whiskey också, men får huvudvärk av allt vad alkohol heter. Då pratar jag om bara droppar inte mer. Är hyperkänslig. Så tråkigt!!!! /Rosa tankar

Storarvid sa...

Fint ställe, och den scottska single malt whiskeyn är inte att förakta, riktigt fin.
SJälv ska jag fira med en liten Oban (Single Malt Wiskey) i kväll

Magnus Thorn sa...

Skottland verkar underbart. Och DEN whiskeyn som finns där, hmm..

Trevlig helg!

Anonym sa...

Så spännande! Tror att det är samma resa som min arbetskamrat gjorde för drygt ett år sedan!
Kram!

Tant Janet sa...

ÅH vad underbart!!! Dit vill jag verkligen åka. Kram

Anonym sa...

Scotland som är så fint!!!
Var själv i Edinburg för några år sedan.

Anonym sa...

Åh, vart har du hittat den resan? Vore så kul att överraska äkta maken med en resa dit.. Han älskar rökig islay-whisky..

Anonym sa...

Låter som en resa jag skulle gilla ;)

Anonym sa...

Semesterplanering är tammelappen den enda planering jag verkligen gillar.