söndag, januari 04, 2009

Kort rapport

Stort tack till alla som skickat kommentarer och uppmuntran efter mitt förra inlägg.
Idag är första dagen som jag känner mig skapligt pigg, värken i ögat är nästan helt borta, men synförmågan är det lika illa ställt med. Men det ska bli bättre, jag får lita på det.

Jag tittar fortfarande genom ett sandigt filter, känns det som. Jättejobbigt när det är ljust.
Jag försöker mörklägga både datorn och fönstren. Häromdagen när jag var ute i solen, hade jag en kompress för ögat, men idag ska jag försöka gå ut utan.
Jag ska också kika runt hos er under dagen, man får lite bloggabstinens!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att värken börjat släppa. Även synförmågan blir säkert bättre också. Min svärmor fick också närhinneavlossning och blev helt bra. Det tog lite tid och hon fick vara försiktig, inte böja sig, bära tungt osv...

Kram!

Anonym sa...

Men ojoj vännen,TUR det inte blev något allvarligt såsom att mista synen...*hua* Det där är inte att leka med! Önskar dig en god fortsättning pådet nya året och med en önskan om att du får vara frisk.Kram!

Anonym sa...

Tänker på dig!!

Anonym sa...

Vad härligt att värken börjat försvinna, jag tycker du haft den ganska länge?

Du ska inte anstränga dig fysskt för mycket, har jag ett minne av. En promenad kan inte skada. Kan förstå att du börjar få abstinens - i alla fall från datorn.

Hoppas nu också att du snart får det bättre med allt det övriga.

/Ha det gott, Margareta G

Susjos sa...

Skönt att det går åt rätt håll!
Krya på dej!
Kram kram

Mammamumrik sa...

Jag var till apoteket och köpte en piratlapp och hade över mitt onda öga när jag hade hål på hornhinnan och fick ont av solljus.

Tant-pirat! Mycket stiligt!!

Christina och Carina sa...

Tänker på Dig.....min boss tillika med brorsdotter är rematiker och fy katten vad hon kan ha ont i bland. Men vi vet om det alla på jobbet så det fungerar, vi tassar lite under skoven om du förstår vad jag babblar om. JAG nämner ej heller mina onda arthros tummar då, vilket kan vara fel och jag tror att det är så att vi inte tänker oss för, vi som har lite mindre ont än andra för vi kan ju inte veta HUR ont en annan människa egentligen har det. Tack för titten på min sida

Tant Janet sa...

Skönt att höra att det känns lite bättre i alla fall. Kram på dig.

Anonym sa...

Jag har haft början till näthinneavlossning och har laserat dvs laseropererat mig två gånger! Det gäller att vara observant i framtiden! Hoppas verkligen att allt blir helt OK för dig! Bamsekram!

Anonym sa...

Men har du verkligen vilat? Ta det lugnt nu så att du inte blir ansträngd. Kan tänka mig att ljuset kommer att kunna besvära ett tag./Rosa tankar