tisdag, januari 06, 2009

Ångest

Just nu kan man säga att jag har som lite ångest. För imorgon börjar jag arbeta på det nya stället.
Och det känns inte helt bekvämt. Och nästan enögd är jag fortfarande.

Tur att det är ett stadsdistrikt, som jag ska jobba på. Jag kan flänga runt på min cykel, när jag ska göra hembesök.
Bakom ratten vill jag inte sätta mig än.

Och så blir det ju en mjukstart. För torsdag är min lediga dag.
Och då ska jag på återbesök på ögonkliniken.

Sen är det min arbetshelg.
Då måste ögat vara redo. För bilkörning och annat.

8 kommentarer:

Strandhs Mia sa...

Nu äntligen !!.. har inte kunnat kommentera, för det blev ett kryss istället för bokstavsröran (ordverifiering)... :/

Lycka till nu, med nya jobbet och att ögat vill vara med !
Jag håller tumme...Kram !

Anonym sa...

Oj, har du besvär med ögat? Hoppas att det blir friskt och välmående snart!

Lycka till med nya jobbet.

Kram

Vit Gladiolus sa...

Jag säger lycka till till det nya stället!!!
Kramisar

Anonym sa...

önskar dig en bra första dag, vännen! Kram anna

Tant Janet sa...

Lycka till på jobbet i morgon! Ta det lugnt med cykeln i det här vädret bara, du som ser lite glist :-)
Hoppas att det går bra på torsdag hos doktorn.

Anonym sa...

Vänta, sakta i backarna! Stop! Du skulle ju inte arbeta. Låt ögat bli läkt innan du jobbar.

Fast du bestämmer ju över ditt liv!

Ha det gott!

Hälsningar!

Ejsans sa...

Är faktiskt benägen att hålla med Pinglan. Men om du ska till läkaren på torsdag så ser dom ju då hur det är. Hoppas det går bra och Lycka till på nya jobbet.

Tack för omtanken. Jag har redan allt jag behöver, det fick jag för ryggen, det blir samma hjälpmedel jag behövde då. Det är bara balkongen och duschen de måste fixa.

Städning och handling har jag förberett dom på. Det ska nog greja sig.

Jag är mer orolig för ditt öga kan jag lova dig.

Håller tummarna för dig

Kram

Anonym sa...

Ja, hm, nu är det ju så att jag börjar på ett nytt ställe imorgon. Och vill liksom inte vara borta då. Sån är jag.
Men vi får se vad doktorn säger på torsdag.
Och jag lovar att ta det lugnt.
Tack för omtanken!