torsdag, januari 22, 2009

I mitt förra liv

Nu har jag fått en utmärkelse av den goa bloggaren Kloktok också! Tackar allra ödmjukast.
Så hoppa raskt in på Kloktoks blogg, där serveras klokheter och underfundigheter i en blandad kompott.

När det gäller mitt förra inlägg, så vill jag förtydliga att jag har varit på återbesök på ögonkliniken. Då sas det att suddigheten skulle försvinna. Det har blivit bättre, men jag har fortfarande en stor sudd som rör sig i ögat. Men jag känner mig mindre trött i ögat, så jag är nog på bättringsvägen.

Angående min röntgen av foten, så kan man ju undra om det verkligen var min fot som röntgenläkaren tittade på. Jag såg dock att det stod mitt namn på svaret, som ortopeden fått. Röntgenläkaren hade också koncentrerat bedömningen till utsidan av foten och fotleden där jag har ont.
Men att jag skulle ha skadat skelettet i foten vid ett tidigare tillfälle, är för mig fortfarande en gåta. Nog för att mitt minne kan svikta ibland, men en sån sak borde man komma ihåg!
Det hela är ett mysterium.

Ortopeden frågade om jag varit fotbollspelare, men det har jag aldrig varit. Åskådare däremot, har jag varit många gånger, särskilt när sonen var aktiv.
Många gånger har jag undrat vad han fått sin bolltalang ifrån. Men tänk om jag har varit fotbollspelare i ett tidigare liv? Och skadat foten då!
Rynka inte på näsan nu, alla skeptiker. Vem vet?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Det där lät skumt men jag fördömer inte alls din tanke om att du varit en fotbollsspelare i ditt förra liv, det kan du visst ha varit :)
Själv tror jag att jag fick "gå över plankan" och blev uppäten av hajar! Så det så! Jag är paniskt livrädd hajar och.. ja, det finns inte så många på badhuset om jag säger så, ändå ser jag dom :)

Anonym sa...

Hej! Skönt att ögat kryar på sig. Hoppas din fot blir bra också.

Ha en riktigt fin kväll!

Hälsningar!

Storarvid sa...

Det lät konstigt, en skada men inte vet om när man fick?
Man kan ju nästan tro att du går i sömnen :-)

Katinka sa...

Du kan mycket väl ha varit fotbollsspelare i ett tidigare liv så det så!
Tråkigt med skador dock!

Anonym sa...

Skumt!
Har du kollat skåpen så det inte ligger nå'n gammal os-medalj och skräpar där nå'nstans?

Skönt att ögat är på väg åt rätt håll iaf

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, vem vet? Det kanske du har. *ler*
Hoppas nu att foten sluter trilskas med dig bara.
Kram Lallis

Tant Janet sa...

Det är ju jätteansträngangde att vara åskådare också! Krya på dig.

Anonym sa...

Då går det säkert på rätt håll med ögat. Jag visste att du hade varit på återbesök men trodde nog att det var ytterligare ett besök när allt var bra.
Kram!

Anonym sa...

Ibland gör man sig illa utan att vet om det...kanske man är lite för strong när man är lite öm och så...Inte vet jag...
skönt att det verkar bli bättre med ögat!
Kram Anna

Anonym sa...

bra att det går åt rätt håll med ögat, foten är ett mysterium?
Jag önskar dig en trevlig helg nu

Anonym sa...

Ja det är märkligt att du har en skada som du inte minns att du fått..kanske från ett annat liv, vem vet ?!
Ha en bra fredag...kram !

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Hälsningar!

Anonym sa...

Trevlig helg - och titta gärna in hos mig och tävla om glasögon och gröna trasor - eller se mig som kines!

Anonym sa...

Ja,vad vet man?Men jag misstänker han bandat ihop plåtarna,låter ju märkligt det där.Hoppas det reder ut sig iaf.Samma med ditt öga,det är inte bara ett ser jag.Ja,de må bli bra nu med dig så du kan slappna av.Allt sånt tär,omedvetet oxå.

Anonym sa...

Skumt det där med foten, tror på tidigare liv. Bra att läkarna säger att ögat är bra, då är det bara tålamod som gäller med andra ord./Rosa tankar

Anonym sa...

Det är fullt möjligt med en skada i ditt tidigare liv!! ;o)