lördag, januari 24, 2009

Inget av vikt

Presenter
Idag har vi handlat presenter till äldste sonen, som fyller 24 år på onsdag.
En presentbutik här i staden har precis bytt ägare. Lyckligtvis har den nye ägaren ungefär samma sortiment. Det är fina kvalitetsgrejer. Inget krimskrams.
Så vi passade på att handla där, eftersom de hade en del bra öppningserbjudanden och sonen önskade sig saker till lägenheten.

I herrbutiken hittade vi sen en tröja, strumpor och kalsonger till reapris. Inte alls dumt att fylla år i januari, när det är reor överallt.

Musik
En artist som jag tycker mer och mer om är Timo Räisänen. Har sett honom live en gång och på TV flera gånger. Gillar hans känsla och innerlighet. Just nu lyssnar jag igenom hans låtar på Spotify.

Hälsan
Ögat blir bättre och bättre för varje dag. Ledvärken, däremot, är som den är. Idag har jag köpt ett preparat som innehåller djävulsklo och som ska var bra för lederna.
De som producerar dylika preparat har nog gjort sig en rejäl hacka på mig.
Köpte också ett naturpreparat mot magbesvär. Just nu är jag som man säger, risig i kistan. Blir så svullen, uppkörd och gasig.
Så vi får väl se om jag är lurad igen.
Ska också försöka äta lite mindre kolhydrater, då jag har förstått att de kan ge såna besvär.

Mycket gnäll! Men är man en svid- värk- och brännkärring, så är man!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,en mycket bra månad att fylla år!Djävulsklo,det lät det,få höra sen om den hjälper,har oxå problem med lederna.Och oja,vad man äter brukar visar sig.Trötthet kan oxå bero på kosten.Du må ha en så fin helg som det går,kram/Bitte

Lallis - liv och leverne sa...

Klart att man får "gnälla". Jag är en precis likadan kärring, förresten;)

Grattis till sonen!
Och skönt att ögat är bättre.
Kram Lallis

Anonym sa...

Härligt med lite shopping och härligt att ögat blir bättre!

Anonym sa...

Då kan vi ta varann i handen, jag är sån kärring jag med :) Sur och full av gaser, haha!

Anonym sa...

Så skönt att ögat blir bättre och bättre!
Vår son fyller också år i januari så vi hade turen att hitta en TV till riktigt bra pris nu när han fyllde 20 år! Hoppas sonen blir lika nöjd!
Kram

Anonym sa...

Jag tycker inte alls du gnäller.

Din som blir nog jätteglad över presenterna.

Önskar dig en god natt och en härlig söndag!

Hälsningar!

Anonym sa...

PS: "Din SON" menar jag ju.

Anonym sa...

Det är rätt! Gnäll av dig om det känns bättre sen! Man måste få ur sig saker! Djävulsklo - det låter som det är klös i den! Hoppas det hjälper. Kram

Anonym sa...

då hann du med en hel del ser jag

Anonym sa...

Vet du! Man får faktiskt gnälla ibland. Så det så!

Har åxå "hittat" Timo alldeles nyss och hann vinner verkligen i längden...

Hoppas du får en skön söndag

Anonym sa...

Svårt att handla till barnen..

Anonym sa...

Kan bara hålla med, Timo är så himla bra och när han var med i På spåret fick jag rysningar:)

Hoppas nu att ögat och magen blir bättre av alla dina medikament!

KRAM