fredag, januari 30, 2009

Tinna, din utmaning var inte lätt!

Så här går utmaningen till:

1. Placera ovanstående banner på din blogg.
2. Lista tre saker på din kropp som du är särskilt nöjd med.
3. Länka till den du blev utmanad av.
4. Skicka vidare utmaningen till tre personer som du tycker borde vara extra nöjda med sig själva.

Den utmaningen har jag fått av Tinna.

Ja du Tinna, jag är inte ett dugg nöjd med min kropp. Faktiskt riktigt missnöjd. Så en betydligt enklare utmaning, vore att nämna tre saker som jag är särskilt missnöjd med.

Jag kan väl ändå säga att jag är rätt nöjd med hjärnan. Den har ju lyckats tillgodogöra sig en sjuksköterskeutbildningen och en massa andra poängkurser.
Den har gett mig förmågan att uttrycka mig i skrift. (Värre med talet, jag är hopplöst tystlåten).
Den har gett mig förmågan att uppfostra två söner till, i mitt tycke, två rejäla människor.

Vad finns det mer som jag är nöjd med? Jo, ögonens utseende. Definitivt inte dess funktion. Mina ögon är så typiskt ytliga. De tänker bara på utsidan. Den där tjusiga, mörka blå färgen är visst allt de bryr sig om.

Finns det något annat? Ja, mina fötter är ju rätt skapliga. På utsidan alltså. Släta och knölbefriade. Men insidan ska vi inte tala om. Liksom ögonen, lägger de hela sin kraft på ett snyggt yttre. Att de ständigt värker, talar de tyst om.

Nu vore det roligt om just de, som av en händelse ramlar in på min blogg, antar utmaningen. Ni vet när man sitter och slösurfar och rätt som det är hamnar i en okänd blogg eller när man googlar efter något konstigt ord och plötsligt befinner sig i en blogg, man inte läst förut.
Just ni kan väl göra utmaningen!

Tillägg: Katinka har alldeles rätt i sin kommentar! Klart vem som helst får göra utmaningen.

14 kommentarer:

Katinka sa...

Oj, kul utmaning. Nu är jag ju inte här av en händelse. Jag läser ju din blogg konstant. Gäller det då mig?

Kram!

Anonym sa...

Jag får fundera lite då! Inte helt lätt liksom...

Anonym sa...

Det var en kul utmaning!:) Ska ha den i åtanke. Trevlig helg! Sköt om dig & ha det gott. Kram

Anonym sa...

det är svårt att se sina fina sidor, du får träna på det

Anonym sa...

Roligt att läsa din utmaning, men jag smyger sakta ut och kommer ihåg vad du sa om speglar;) Kram

Anonym sa...

Härligt att vara nöjd och se positivt på sig själv!

Jag är nog nöjd med ögon, hjärna, kindknotor och ben och bak, när jag tänker efter :D

Trevlig helg!

Kram

Anonym sa...

Ja jag läste denna utmaningen på en annan blogg innan idag och skrev det att jag var glad att det inte var jag som fick den för jag vet inte om jag hade kunnat skriva denna. Kände igen mej när du skrev att det hade varit lättare att skriva ner saker som man var missnöjd med :)

Anonym sa...

Ja,hjärnan är inte dumt att vara nöjd med :)Har fått den jag med,men har inte hunnit med att göra den.Kommer säkert att glömma med haha :)))

Lallis - liv och leverne sa...

Kul utmaning och kul att läsa dina svar:)
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Ejsans sa...

Tur att jag läst här förr. Jag antar aldrig mer utmaningar. (Jo, jag såg att man fick).

Önskar dig en Trevlig Helg
Kram

Anonym sa...

Halloj !
Hur går det med nya kameran?
Får vi se någon fin bild snart?

Ha en trevlig helg... och jag tycker att du glömde det viktigaste att vara nöjd över och det är din vänliga empatiska själ och din varma personlighet !!
Kram

Anonym sa...

Jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Anonym sa...

Min kommentar kom inte ens med... Väljer nog hjärnan för egen del och kanske mina bruna ögon...
Trevlig helg!

Anonym sa...

Jag kan nämna 33 saker som jag är missnöjd med på min kropp. :)

Men märkligt nog börjar jag känna mig ganska bekväm med hur jag ser ut. Kanske är det åldern? Eller att min insida är så mycket snyggare och att det är det som räknas, anser jag.

Sen har jag ju något mycket viktigare att lägga energin på, min bipolaritet. Allt annat ter sig oviktigt vid jämförelse, för mig alltså.
Jag är mycket nöjd med att jag går mina långpromenader för dom gör mig så gott. Visst vore det kul med några kilos bortfall men den som lever får se... Det kanske kommer som en total överraskning om ett kilo skulle råka trilla av. :)