tisdag, september 08, 2009

Dogwalk

Jag brukar kika in på Hundstallets hemsida ibland. Idag hade jag bestämt mig för att anmäla mig som s.k. dogwalker. Senast jag tittade in på sidan, tog de inte emot fler dogwalkers och det var likadant nu. Så jag får fortsätta längta efter våta nosar och hundpromenader.
Det fanns flera godingar på sidan, som skulle kunna få ett jättebra hem, här i Imsehuset, om inte en viss herre var så motsträvig.

Nu ska jag åka till Jysk och köpa en skohylla. Hallen svämmar över av mina skor, vilket är ett fenomen som nyss nämnda herre inte heller kan förstå. Han har ett par skor, som han använder tills de är utslitna, då köper han ett nytt par.
Mina skor blir aldrig utslitna, använder skor som har många år på nacken, men jag varierar. Jag väljer skor efter väder och aktivitet.
Nu när barnen flyttat hemifrån, borde det ju blivit bättre plats i hallen. Men det är tvärtom!
Det är så praktiskt att ha skorna framme och slippa rota längst ner i garderoben!

9 kommentarer:

Znogge sa...

Skaffa en hund så minskar skobeståndet per automatik! Du menar inte att han sätter sig på tvären fortfarande. Då är det dags att bestämma över hans huvud! jag är imponerad över att du accepterar men det är inte min sak att ifrågasätta...

Kram!

Mia S sa...

Oj vad vill krama om dig♥ och önskar att jag bodde närmare, då skulle du få vara med mina hundar hur mycket du bara ville.... surpuppagubbe !!

Kramar om ♥♥

Humlina sa...

Heja imse friskt humör..du är den som susen gör.
Nä, vilken osis att de inte behövde fler "doggwakers" just nu.
Nu ska jag försöka mig på en liten "analysis" av din tjurskallige..envise..man.Håll i dig.nu kommer den "analysen" Han vill helt klart ha dig, din omtanke och din kärlek helt för sig själv och inte måsta dela med sig till en hund.Jorå! Så är det nog. För jag gissar att du i de flesta fall skulle välja hunden....)ler
Ta emot! För nu kommer 11 hundpussar i en välldans fart till dig via etern
u imse - kanjag sätta upp din blogg på min blogglista??

Bibban sa...

Jag håller med många många skor ska det vara, man ska byta ofta tala om det för mannen;)
Kram

trollpackan sa...

Man behöver ju många par skor!*skratt* Måste ju ha olika färger och former på dem, och så vilket väder det är och vilken årstid...finns ju många ursäkter för att få köpa skor*fniss*

Här på Bloggagratis har det hänt grejer! Numera heter det Bloggplatsen;)

Pinglan sa...

Hoppas det finns hundar snart du kan gå ut och gå med.

Ha en fin kväll, en god natt och en bra dag imorgon!

Storarvid sa...

Kan du inte be gubben måla o blöta näsan o gå på alla fyra o voffa o gosa?
Men det är klart, det blir ju lite konstigt när ni ska gå ut....
Skulle nog se rätt roligt ut...

Åsa sa...

Visst är det otroligt med alla dessa skor. Jag har en känsla utav att vi tappat kontrollen över skoinnehavet i den här familjen:)

Charlotte sa...

Jag måste nog vara en ovanlig en, har bara ett par skor som jag har på mej, sommar som vinter tills de inte håller ihop längre:-(

Finns ju inga som passar på mina ankfötter, skulle jag av nån förmodan ramla över ett par som sitter bra, jag får in fothelvetet och dessutom är prisvänliga, då blir det minst ett par stycken...ifall att jag inte hittar några nästa år!

Omodern är jag ju säkert oxå på mina fötter...men vem glor på skor??? nja inte jag iaf!

Huvudsaken är att man har nåt varmt och torrt på sej!
Så i min skohylla är det rätt tomt nu, när yngsta dottern flyttat ut ;-)

Kramar!