lördag, september 05, 2009

The Dirt

Just nu läser jag "The Dirt", av Neil Strauss. Den handlar om gruppen "Mötley Crüe".
Milda makter, säger jag, hur har dessa män kunnat överleva så länge? För det sups, drogas och gökas, sida upp och sida ner.
Kvinnor används bara till en enda sak.

Men det är en spännande, humoristisk och väldigt avslöjande bok. Man vill liksom inte lägga den ifrån sig.

Och jag kan bara tacksamt konstatera att ingen jag känner, har hamnat i rockbranschen.
För särskilt hälsosamt, tror jag inte att det är.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Det undrade jag också när jag läst Plura Jonssons (från Eldkvarn) självbiografi. Det var samma sak där. Sedan är det onekligen så att många stora musiker har missbrukarproblem...

Veiken sa...

Dom lever väl som om var dag är den sista. Det är ju inte alla som blir så värst gamla i den branschen heller. Kram

Vicke sa...

nej, dom lever inte så bra alla gånger

Åsa! sa...

Den där har mannen läst, sedan vill sonen läsa den, men då gav mannen bort den. Han tyckte att deras kvinnosyn inte var lämplig läsning för en 15 åring.

Nonna sa...

Ja precis så är det ju - de lever i nån slags låtsasvärld, allt ska vara fest, det får inte ta slut och det slutar ironiskt nog med att dom själva tar slut - alldeles för tidigt. Har nyss målat Jim Morrison i akvarell åt maken och läste då att de var många som dog 27 år gamla, Jim, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Brian Jones o Kurt Cobain är alla medlemmar av 27 club. Så synd på såna artister man hade önskat dem bättre ledning i sitt skapande. Fast många går det ju bra för oxå det ska vi inte glömma bort!
Kram Nonna

diana sa...

Bebisen kom idag. En vacker liten pojke ;)

messan sa...

Inte sorgligt för mig som har en i precis den här branschen... alla gör sitt eget val:)
Kram och önskar en nice helg!

Tant Janet sa...

Spännande, man kanske ska läsa den... jag är inget hårdrockfan, men ändå...

kloktok sa...

HA HA!
Kloktok har ju varit "rockrebell"...
Å andra sidan var det mycket dåligt med superi, droger och gökande för KLoktoks del...:-D
Ett annat boktips är Lemmys bok om Motörhead. Ger också en inblick i denna värld på ett humoristisk sätt...
Ha det gött!
MVH & kram

Mia S sa...

Vi är visst inne på samma ämne tror jag, har lagt in lite musik ang Nikkis hjärtstillestånd och så var jag tvungen att lägga in några bilder också (tycker man kan det när han är i samma ålder som en själv ..ha ha ha ).. jag tycker han är så läcker.. trots allt !
Kram på dig ♥