torsdag, september 03, 2009

Skitsnack

En toalett är inte vad den ser ut att vara. Den ser ut som ett ställe, där man kan slänga toalettpapper efter torkning.
Och torkar sig, gör man ju efter vissa aktiviteter på nämnda toalett.
Men, lilla toaletten tål inte så mycket papper, för den har nämligen en väldigt känslig krök.
Och, det här är viktigt, man får inte slänga för mycket papper däri, för då tar det stopp.

Men jag vill torka mig tills rumpan är ren och då får man lov att spola i omgångar. Man får resa sig till halvstående, för att inte bli blöt, sen får man spola och sen får man torka sig igen, vänta en stund innan man kan spola nästa gång osv.
Det här tycker jag är jobbigt.
Och visst är det ett I-landsproblem, men jag skulle vilja kunna torka mig och spola bara en gång och så vore det klart sen.

11 kommentarer:

Eva sa...

Är det din egen toalett du beskriver så borde väl kanske en rörmokare anlitas - de låter väldans avancerat att behöva spola i omgångar! *skrattar*

Åsa! sa...

Nog verkar det där lite jobbigt, I-lands problem eller inte!

trollpackan sa...

Hmmm...en mulltoa kanske vore grejen? Slippa spola överhuvudtaget;)
Fast...bor man i lägenhet så är det ju lite svårt kanske...

Bibban sa...

hahahaha jag bara inte kan sluta skratta åt dig , vilket beklämmande problem..det är ju helt klart ett världsproblem. man ska väl inte behöva ha ett gympa-pass innan man torkat sig klart hehehe
"gapskratt"

anna sa...

man kan höja vattenmängden som spolas, för att undvika denna typen av problem!

znogge sa...

Jag tycker det brukar fungera! Utomlands däremot...

Vicke sa...

det var en dålig toalett, jag hoppas att du får en fin dag nu

Gunnar sa...

Hej

Låter som väl mycket av Compact-living.
Trevlig helg!
i-)

Pia sa...

Hm, jag har inte de problemen.. Härhemma räcker det med en spolning.. ;o)
Hoppas sockret stabiliserat sig.. Provade du det där théet som jag tipsade om??

Stattinskan sa...

Haha, du är rolig du! Fredag hela dan och jag hoppas att den blir bra!

Anonym sa...

Självklart. Torr och ren vill man ju vara...
;)