måndag, september 21, 2009

Veganmiddag


Gårdagen blev hur trevlig som helst. Först fotboll, som vanns med 11-0. Det var en B-lagsmatch, men eftersom A-laget inte hade match i helgen, fick de flesta spela med i denna match istället. Därav resultatet.
Sonen, som är tränare, hoppar ibland in och spelar i B-lagsmatcher. En skada satte stopp för hans spelande för några år sedan, men tränarjobb och ett inhopp då och då funkar.

Sen bar det av till yngste sonen i Stockholm. Vi firade hans 22-årsdag en dag i förväg.
Han är mycket händig i köket, och han och flickvännen bjöd på sushi och avocadotårta. Allt veganskt förstås. Jättegott!
Jag gillade till och med sushin, som annars inte tillhör mina favoriter.
Det blev en trevlig dag och afton ihop med pojkarna, som numer är stora vältränade män.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Så gott det ser ut! En duktig son du har.

Kram!

Vicke sa...

det såg gott ut

Pinglan sa...

Vad härligt att träffa sina familjemedlemmar. Maten ser verkligen god ut.

Ha det fortsatt gott!

trollpackan sa...

Lät som en toppenkväll! Lill-Packan va vegetarian när hon bodde i England, för köttet där var så äckligt. Nu är hon hemma i Svedala igen, och här är det ju en annan kvalisort på köttet, särskilt när vi har älgkött;)

messan sa...

Vad gott det ser ut! Speciellt tårtan:)Kul att träffa sina stora barn... Dom blir stora så fort:)
Kram

Veiken sa...

Sushi är inte min favorit men det ser verkligen vackert ut. Kram

Anonym sa...

Jag skulle göra enkel mat och det blev radhusbiff, blodpudding. Nu när jag ser dina läckerheter hade det kunnat bli betydligt enklare och framförallt godare.

Nåja jag är mätt och belåten i alla fall.

Vilken trevlig dag ni hade och att bli bjuden på mat av barnen är en höjdare.

/Avsändare Margareta

Storarvid sa...

ÅÅÅÅh' HUNGRIG ja' bliiiir :-)
Mat som är bra för både vegan och diabetiker.
Skaplig fotbollsvinst...
Grattis.
Dottern spelade en gång i flickor 93 lag här i Linköping och ledde med 11- 0 Men det var det ANDRA laget som förlorde som imponerade mest. ALLT gick åt skogen för dem men de fightades och spelade vidare ändå ÄNDA TLLS SLUTSIGNALEN GICK UTAN ATT TJURA ELLER TENDERA ATT GE UPP.
DE DU, DET borde väl ge medalj om något.

fashionhaggan sa...

d'r hade ju jag trivts också, vegetarian som jag är!

Anonym sa...

Mmmm, ser underbart gott ut!! KRAM

Bitte sa...

Nice :)Jag har aldrig ätit sushi föresten.Måste testa nångång.