måndag, september 28, 2009

Musik som räddar liv

Vet ni att musik kan rädda liv? Nu menar jag inte Caroline af Ugglas "Kör för alla", som jag ska vara med i. För det är inte så att den har räddat livet på mig, även om den gjort livet betydligt roligare.
Nej, jag menar att den här ringsignalen kan rädda liv. Sen hur jag får den att funka på min telefon, det är en annan femma.
Tekniska söner borde inte få bo längre bort än en mil, från sin otekniske morsa. Tur att Facebook finns, så jag kan bombardera sonen med frågor. Och förhoppningsvis få skriftliga instruktioner.
Jag kan redan höra sonen sucka. Hopplösa morsan!

En cykeltur står annars på programmet idag. Jag har ledigt, efter en intensiv jobbhelg. Då ska jag cykla förbi ett ställe där föremålet för min hemliga beundran förhoppningsvis finns. Jag ska ta kameran med mig. Om jag lyckas ta en bra bild på honom och om han går med på att bli fotad, ska ni få se honom senare.
Då kommer ni att förstå varför jag cyklar den vägen flera gånger i veckan.
Hans bruna ögon kan få vilken kvinna som helst att smälta.
Jag skulle vilja ta på honom, på hans bruna hår och muskulösa kropp. Får se om jag vågar slänga ut en invit idag. Han har alltid ett gäng polare i närheten. Jag vet inte hur de uppfattar mig. Förmodligen som en efterhängsen typ, som de helst inte vill att han ska ha något att göra med.
Tänk om vi kunde komma på tu man hand någon gång!

16 kommentarer:

Humlina sa...

Anar att det sametsögde går på fyra ben???!!Såg du föresten att Hundstallet sökte volontärer igen.
Här blåser det som rackarn och Liten som jag är riskerar jag nästan att blåsa bort. Våra besök i skogen blir därför korta men intensiva. Ha det gott på din cykeltur och i ditt möte med "honom" Blåsiga kramar

Susjos sa...

Anar nog att det är en fyrbent snygging *ler*.
Jo,just det "Stayin alive" fick vi nynna på den sista HLR utbildningen..
Ha en underbar ledig måndag!

Charlotte sa...

Anar oxå att det är en fyrbent snygging:-D
Kolla in min "kille" som kommer att flytta hem till mej nästa vecka...

Imse! OM det nu inte skulle funka med honom å så...kan inte du ta över honom då? Vet att han skulle få det förträffligt hos dej! :-)

Om det skulle bli nå problem alltså....vi får väl höras via mail isf! :-D

Massor av kramar!

Znogge sa...

Säger som övriga! Kan det vara någon som går på fyra ben...

Kram!

Anonym sa...

Den där snyggingen vill jag också gärna se:)

Så kul med Kör för alla, har flera kompisar som varit med och fullkomligt älskat det!

Kram

Pinglan sa...

Hmmm, kan det vara en vovve du är så förtjust i????

Härligt med en cykeltur.

Önskar dig en jätteskön fortsatt ledig dag!

Vicke sa...

då är det bra att dom hjälper dig

UllaJohanna sa...

Hejsan!
"Slirar in" och kollar lite hos dig ;-)!
Och återkommer gärna!

Kram!

Helena sa...

Haha... Det lät som en riktig läckerbit! Vad säger matte och husse om en smygfotande Imse tro? Ser framemot fotot iallafall.....
Kramar

messan sa...

Jag trodde också det var körslaget du skulle var med i. Låter som en kärleksförklaring jag skrev på min blogg för länge sen:)....om en hund som jag bara älskar och vill ha, så det så!
Är det så?;)
Kram

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Åhh, jag tror nog din sammetsögde vän också vill vara på tu man hand med dig! :o)
Var inte rädd, lägg in en invit, polarna blir nog lite avis men förstår säkert!

Kramar!

Anonym sa...

Njuter av nyfikenheten du väckt!
Kram Anna

Åsa sa...

Ser med spänning fram emot ett foto på den vännen!

Anonym sa...

Hur gick det????

Pia sa...

Du får köpa den för 50 spänn.. Då får du ju den till mobilen utan bekymmer!! ;o)

imse sa...

Jag har köpt den, men kommer inte in på internet på telefonen!?