torsdag, september 10, 2009

I termostatåldern

Jag tror att jag skulle kunna knäcka extra. Som värmekälla. Kan nog värma upp åtminstone halva stan.
Jag har ju skrivit om det här förut. Hur jag fryser ut mannen. Och det blir bara värre och värre. Ytterdörren står på vid gavel och bordsfläkten går natt som dag. Idag gick jag till och med och ställde mig vid kylskåpet och öppnade dörren. Måste få svalka!
Herregud, jag rinner bort! Min svett skulle kunna bevattna Råsunda.
Det som gör det hela ännu dråpligare, är att jag fryser om fötterna. Har sockor på mig dygnet runt.

Östrogen har jag ätit en period, men jag vill inte prova det igen, på grund av att jag har haft cystor i brösten ett par gånger.
Nu tar jag ett naturläkemedel, men känner ingen speciell effekt av det.
Motionerar gör jag, cyklar minst 45 minuter per dag och går på chiball 1 gång i veckan.

Nej, termostatåldern har jag inte mycket till övers för.
Och förresten kan ni vara glada över att jag inte sitter framför en webkamera just nu, för jag har inte mycket kläder på mig.
Det är tur att det inte är någon insyn, där jag sitter framför datorn.
För vad skulle grannarna tänka?
Jisses, hon sitter halvnaken framför datorn, vid midnatt, med vinddrag i håret av fläkten. Vad gör hon, gamla männskan?

11 kommentarer:

Znogge sa...

Din stackare! Hoppas denna period är snabbt övergående för din del...

Kram!

trollpackan sa...

Usch då! Jobbigt!
Jag har inte sådär jobbigt alls, men det kanske kommer...
Hoppas att det går över snart, innan mannen har fått frostskador;)

Åsa! sa...

Låter inte sådär jätterolig precis. Skönt för dig att det går mot kallare tider :)

Tant Janet sa...

Själv så har vi 24 grader inne, jag är fryslorten hos oss...

Charlotte sa...

Hahah, du är ju för härlig Imse, som du beskriver!! :-D

Hoppas det går över snabbt för dej!

Hoppas min övergång till termostatåldern går lika smidigt som min mors, det är visst ärftligt har jag hört...Än har det inte hänt ett jota....hinner väl bli 60+ el nåt sånt ;-)

Kramar!

Mia S sa...

Usch..
Det låter inget vidare att ha det så där jobbigt...
Kramar tillbaka och önskar trevlig fredag...♥♥

Gunnar sa...

Hej

Det låter inte så kul.Hoppas det blir bättre nu när temperaturen börjar krypa neråt.

Trevlig helg!
i-)

Eva sa...

Usch det låter inget kul du! Då vet man vad man har att vänta med andra ord..

kloktok sa...

ÅH! Du är så välkommen till Kloktok när jag får strömavbrott i vinter. Jo, jag har ju tyvärr endast direktel som uppvärming och då blir det kallt! Skulle uppskatta en värmekälla!:-) Märkte ju härom dagen att 14 personer i min lilla stuga genererade en hel del värme, så alternativet är ju att ställa till kalas när jag har strömlöst!:-D

Trevlig helg.
Fridens & kram

Anonym sa...

Jag skulla bara säga ÖSTROGEN, men läser att det inte är speciellt lämplig. Själv känner jag att jag snart behöver lite starkare doningar för mina svettningar har börjat dyka upp igen men än så länge klarar jag mig med de jag har.

Det är hemskt och ingen som inte haft de problemen kan någonsin förstå.

/Avsändare Margareta

Pia sa...

Ujuj, jag fasar för den där tiden i livet.. Jag hatar att svettas!! Jag fryser hellre!
Hoppas det går över snabbt för dig(och för mig med när den dagen kommer!!!)..

Läste oxå det där om Birro och det känns jättetråkigt.. men de har verkligen varit med om prövningar med två barn som dött.. det kan ha varit deras kamp för att få ett levande barn som blivit kittet i deras förhållande och nu när de äntligen fått ett levande barn så finns inte anledningen till att kämpa kvar. Sorgligt!