torsdag, september 17, 2009

Mina vänner

Fina, fina bloggvänner, att ni ens ids svara på denna vilsekomna virrpannas inlägg. Denna fjollmänniska, som är världsbäst på att råda andra och tala om hur de ska vara, men som inte ens kan ta hand om den egna kroppen. Som leder sig själv rakt in i fördärvet, utan att blinka.

Denna vecka är jag i alla fall fyra dagar på samma ställe! Visserligen är kontoret jag hamnat på en ergonomisk katastrof. Idag har jag med ytterst mycket våld, lyckats få ner dataskärmen i ögonhöjd, så jag slipper sitta med böjd nacke. Ett handledsstöd rotade jag också fram. Men stolen, bordet och musen är fortfarande katastrofala.
En vänlig människa försökte hjälpa mig och vi kröp in under bordet för att försöka sänka det, men det var som gjutet i betong. Inte heller stolen gick att rubba till ett annat läge.
Men jag får ju vara fyra dagar på samma ställe, så jag får vara nöjd ändå.

Nästa vecka, på torsdag, ska jag sjunga med Caroline af Ugglas. Ser fram emot att få ta del av hennes energi och tokstollighet. Behöver få distans till det tunggrodda.
Få omslutas av musik, kärlek och gemenskap. I riktiga livet. Inte bara på bloggen.

18 kommentarer:

Frogprincess sa...

Sjunga med Caroline af Ugglas? Wow... Häftigt. I vilket sammanhang då?

Susjos sa...

Åh Åh Åh...va avis jag blir på din blivande sånglektion!
Om du minns från i november förra året,då fick jag äran att sjunga med Caroline på våra "Svettisdagar" i F&S föreningen!
Jag vet att du kommer att få en otrolig upplevelse!
KRAM,och ta hand om DEJ!

Znogge sa...

Så spännande! Ta "Snälla, snälla" är du snäll ;-)

Kram!

Storarvid sa...

ÅÅÅH vad AAAVIS jag blir. SNÄLLA HÄSLA HENNE ATT JAG BLIR SSÅÅÅÅÅÅ VANSINNIGT GLAD AV HENNES ENERGI.
Varenda gång jag ser henne i bildrutan så är det show liksom, denna UNDERBARA människa. Hon är en så'n där människa som verkar en vanlig kompis liksom.
Och det där med att säga till andra och inte se sig själv, tjaa det är nog rätt mänskligt. Så gör jag med ibland. Jag toro mycket bottnar i att man vill hjälpa andra, att man menar väl. Detta får man ju ofta bekräftelse ifrån. Men om man gör det mot sig själv så är ju kroppen tyst. Den tackar ju liksom genom att INTE säga något, eller göra ont.

messan sa...

Den med Ankeborg var bra:)

Sjunga med Ugglas...stort! Hur kommer det sig? Önskar dig ett varmt lycka till! Kan tänka mig att du får mycket av hennes energi med dig därifrån. Det gäller ju att passa på och knycka lite när tillfälle ges:)
Må så gott!
Kramen

Eva sa...

Jag är inte alls avundsjuk - inte det minsta....*korsar fingrarna bakom ryggen*

Ps.Ta hand om dig! Blir lite orolig när du pratar om "fördärvet".
Kram

fashionhaggan sa...

caroline är en härlig människa, det blir kul!

Anonym sa...

Åh så avis jag blir! Det måste verkligen vara en upplevelse!
Lycka till vännen!
kram Anna

Charlotte sa...

Men ojjj, vad skoj att få sjunga med henne!!! :-)

Ha det riktigt skoj nu å ladda batterierna!

En massa kramar!

Anonym sa...

Var rädd om dig!!
http://dagarmedme.blogspot.com/
Här är jag nu...

Gunnar sa...

Hej

Det låter verkligen kul med Ugglas! Hon är en av mina absoluta favoriter.Jag gillade henne även före Snälla snälla o melodifestivalen. Hon har en så skön stil tycker jag.
Trevlig helg!
i-)

Pinglan sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Bibban sa...

ååå nu blir jag lite avis faktiskt..uggla hon e ju så go. Hoppas du får en riktig härlig kväll
Kram kram

Åsa! sa...

Ska du sjunga med Ugglas??? Nu får du minsann berätta mer, för jag blev jättenyfiken:)

Pia sa...

Kan du inte ta kontakt med företagshälsovården eller skyddsombudet ang din "kontorsmiljö/arbetsmiljö"? Så där kan du ju inte ha det..

Sjung så det ryker!! Kram!

trollpackan sa...

Det är ju IRL som räknas. På riktigt.;)
kramen

Ejsans sa...

Låter inte kul med den arbetsställningen. Hoppas det blir bättre på nästa ställe.

Kul med Caroline af Ugglas. Det kommer pigga upp dig.

Nu ska jag se på Dirthy dancing

Trevlig helg.
Kram

Vicke sa...

jag hoppas att du får en trevlig helg nu