fredag, september 04, 2009

Peppa, peppa

Fashionhaggan skrev ett inlägg, om att man ska skriva peppningsbrev till sig själv.
Jag tycker att det är en jättebra idé, att peppa sig själv. För det är det ju ingen annan som gör, speciellt mycket. Utom ni här på bloggen, förstås. Som är världens bästa peppare!
Här är mitt peppningsbrev till mig själv:

Kära Imse!
Du kommer inom en snar framtid att få ett fast arbetsställe, då behöver du inte längre flänga runt på femtioelva olika ställen i veckan, som poolsjuksköterska. För det måste ju vara rätt olidligt för en redan vimsig hjärna, att vimsa runt på det där sättet.
Någon klarsynt person i chefsbefattning kommer att inse vilken tillgång du vore i ett hemtjänstdistrikt och ge dig ett fast arbete där.

Din hälsa kommer att stabilisera sig. Dina blodsockervärden kommer att ligga på en lagom bra nivå och dina leders benägenhet att värka kommer att minska eller åtminstone inte bli värre.
Ditt inre kommer att finna lugn och ro, du behöver inte längre vara så orolig för allt och alla.

Ditt bloggskrivande kommer att ta dig till oanade höjder. Du kommer att bli läst och uppskattad av allt fler, inte bara i bloggsammanhang.

Sist, men inte minst, så kommer din önskan om en ny liten hund att gå i uppfyllelse. För mannen i ditt liv kommer att inse, att om han väljer bort hund, så väljer han bort dig också. Och vem vill göra det? Ingen, naturligtvis.

Med vänliga hälsningar
Imse

16 kommentarer:

Anni sa...

Inte så mycket till peppbrev här, mera reflektioner över tidigare inlägg:

Hur har jag kunnat missa muggarna? Stig Lindbergs alltså, inte de med stopp i. Måste bero på att jag faktiskt inte får köpa fler muggar. Har många, många, många.

Och den andra muggen då. Jo, jag spolar också flera gånger. Men det beror mer på sjunkbomben som kröken inte klarar, än på pappret. Mellanspolning ett måste. Och då har vi ändå svenska rejäla toaletter. Utomlands är det ännu värre...

Ett muggbrev alltså. Tror att jag struntar i att skriva något sådant till mig själv, dock.

Humlina sa...

Alldeles för ofta glömmer vi bort oss själva..Själv brukar jag tex köpa mig en present, en bok, en cd-skiva,en blomma då och då..så ber jag expediten att slå in i paket det jag köpt. Då blir jag så glade när jag öppnar min present. "Nämen oj, precis vad jag önskat mig!" Jag sätter också upp små lappar med "jävlarannammatext" lite här och där, särskilt på badrumsspegeln..för där kan sanningen slå en hårt i skallen Det finns många små fiffiga saker man kan göra för att gör sig själv glad. En kvinna avskydde att stryka, så hon la små chokladbitar lite här och där i strykhögen. " Nämen titta en chokladbit" En annan kvinna målade sina naglar illröda då livet gömt sig baki gråmolnen. Varje morgon stack hon så fram sina fötter och viftade glatt på sina rödmålade tår.
Att ge sig själv en skön brysigomdag kan ibland räcka för att man ska hitta igen livsenergin igen. Skickar dig en stor varm innerlig peppande glakram

Gunnar Deckare sa...

Hej

Låter bra med peppning.Och varför skule inte dina förväntningar kunna slå in? Hoppas!
(Välkommen på facebook)

Znogge sa...

Visst behöver vi peppa oss själva och faktiskt inse att vi är bra på mycket!

När det gäller din önskan om en hund så är din man en ärkeknöl om han väljer bort dig om det kommer en hund i huset!

Kramar!

Mia S sa...

Det där var ett bra peppbrev tycker jag och jag hoppas att allt går uppfyllelse också, fram till dess så passar jag på att önska en mysig helg...Kram ♥

anna sa...

jag hoppas allt blir precis som du vill ha det, och fortsätt bearbeta mannen om hunden, men han har nog redan fattat!

Anonym sa...

Fantastiskt bra med peppningsbrev, det behöver vi nog alla.

En sak jag funderar på är kombinationen av ditt flackande och din diabetes. Det kan ju aldrig främja din hälsa. Min mor fick sjukpension efter att ha vakat i så många år och hennes rubbningar påverkade hennes diabetes mycket.

Nu vill inte du få sjukpension men det måste ju gå att få något fast med tanke på hälsan och din arbetsgivare borde ju vara en av de första att ta fasta på det, de sitter ju inne med kunskapen liksom du.

Bara en kort tanke

/Avsändare Margareta

Bibban sa...

Hurra va bra..ska genast sätta ihop ett peppbrev till mig själv. Kram och god afton Bibban

Ejsans sa...

Kära du

Jag satt faktiskt och väntade på att det sista skulle komma.
Nu får du ta i ordentligt att du SKA HA.
Eller bara en dag så finns där en när han kommer hem. Då måste han ju smälta. Eller?

Ett Önsketänkande för dig.

Kram

Vicke sa...

ja, det är bra att peppa sig själv

trollpackan sa...

Såklart att det är bra att peppa sig själv! In med mycket positivt tänk!
Det fixar sig ska du se, med det mesta, bara tänk: "Vad kul det blir när jag har köpt min hund!"
Du ska alltså tänka som att det redan har hänt;), så kommer det att slå in.
Har du läst "The Secret"?
kramen

kloktok sa...

Hej å hå peppa på!:-)
Det är helt rätt med självpeppning.
Kloktok brukar peppa andra. Men fåååå peppar Kloktok... Då får jag ta saken i egna händer om det ska hända något. Men visst är det svårt att sparka sig själv där bak, men det går om man är tillräckligt envis, våghalsig och vig!:-D
Hur man tänker påverkar mer än man tror...
Trevlig helg!
Sköt om dig.
MVH & kram

akajos sa...

Bra sagt!

Anonym sa...

Tummen upp! så här borde fler göra, tycker jag. Det inbegriper förstås även undertecknad.

puss o kram min fina goa vän!
<3

Pia sa...

Ett suveränt peppningsbrev, om du frågar mig!! :o)

Mofsan sa...

Hahhaa underbart och himla sant. Du är väl värd hela konkarrongen Imse!!

*MofsKramar*