lördag, september 26, 2009

Nej, nej

Nej, jag ska inte vara med i "Körslaget"! Det skulle se ut det, jag i TV-rutan! Då skulle det nog bli folkstorm.

Det jag ska vara med i är "En kör för alla", som leds av Caroline af Ugglas. Och det räcker bra för mig. Prova-på-kvällen var bland det roligaste jag gjort på länge.

Den här helgen jobbar jag. Har haft en riktigt slitig dag. Kört många mil, då sjuksköterskejouren jobbar över hela kommunen och det är ett stort geografiskt område. Hade en sjuksköterskestudent med mig och för henne var det nog en bra dag. Hon fick vara med om mycket och se hur det kan vara att jobba som kommunsköterska.
För egen del, hade jag gärna haft en lite lugnare dag.

11 kommentarer:

Anni sa...

Det är väl ännu bättre - att få vara med i hennes RIKTIGA kör! Men det ska bli kul att se henne på tv också - jag hoppas få biljetter till någon av inspelningarna.


HAhaha - ordverifieringen säger "fiseri"

Pinglan sa...

Vad kul att sjunga under ledning av af Ugglas. Hon är ju cool!

Hoppas du sover gott inatt. Inte kul med slitig dag.

Kul med en student med på arbetspasset, som ser yrket med nya ögon.

Själv har jag inte arbetat jättemånga år och är tyvärr inte lika naivt förtjust i arbetet som när jag var nybakad uska.

Kram!

Bibban sa...

Men åååå jag som redan sagt till alla att en blogkompis ska vara med, nä men jag hade tänkt skryta om det;)hehe
Kram

Znogge sa...

Hoppas det blir lite lugnare snart då. Kanske någon ledig dag mitt i veckan eller så...

Kram!

Veiken sa...

Jag är urusel på att sjunga, men jag är bra på att ta ton;) Kram

Gunnar sa...

Gomorron!
Bloggsvar: Vore kul annars om du gjorde utmaningen med ord på z...det vore inte dåligt om du fixar!
-------------
Låter jättemysigt att var med i en kör för alla. Man blir nästan lite avis..
i-)

Babsan sa...

Men så kul!

Har hört att hon är fantastisk att leda kören.

Berätta sen!

trollpackan sa...

Låter skojbans!
Ja, det är skönt om dagarna är hyfsat lugna, så att man slipper att stressa runt för mycket.
kramen

Åsa! sa...

Så spännande att få vara med i Ugglas kör! Då får jag bänka mig framför TV´n när det blir dax!

Anonym sa...

Men ack så roligt! Det hade ju varit skoj att vara bloggis med en "kändis" annars! ;) men jag är ju stolt att vara bloggis med dig, vännen!
Hoppas du mår bra1
Kram Anna

fashionhaggan sa...

det är väl CARLOINE SOM HAR KOMMIT PÅ KÖRSLAGET?