lördag, september 19, 2009

Jag, en shopoholic!

Jag har blivit en shopoholic! Jag som tidigare inte funnit något nöje i shopping, har plötsligt börjat shoppa som aldrig förr.
Maken har sagt åt mig att jag ska skaffa en ny hobby, nu när jag inte får ha hund längre. Så det här måste vara min nya hobby! Shoppa kläder! Undrar hur länge det dröjer innan han tycker att min nya hobby är lite väl kostsam?

Idag var jag till en liten butik här i staden, som reade en hel del kläder. Det är en mycket duktig kvinna, som gör egna modeller i naturmaterial som ull och lin, som driver den butiken. Fantastiskt fina kläder. I stort sett outslitliga. Lite dyra förstås, men idag var det ju rea.
Jag köpte 2 västar, 1 kjol, 1 tunika och en mössa.
Jag gillar de här stora, vida kläderna. Köper gärna överdelar som är lite för stora. Avskyr när det sitter åt.

De här skorna, har några år på nacken, men jag tycker fortfarande att de är snygga.

Jag handlar gärna på second hand, vilket väl är tur, om nu denna hobby ska fortsätta utövas i samma utsträckning som under den senaste tiden.
Men jag har ju å andra sidan många års icke-shoppande att ta igen!

9 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till bra köp! Liter måste man och får man unna sig! Jag fick precis hem mina Björn Borg kängor och är supernöjd!

kram!

trollpackan sa...

Vad kul att ha flera års shoppande att ta igen!*skratt*

Mia S sa...

Men kolla !! ... vilken snygging !

Jag vill också shoppa, gillar att shoppa eller näää jag tror att jag gillar att shoppa...hmmm :/ men jag hittar bara fina "vill ha" grejer när jag INTE har pengar, har jag pengar hittar jag ingenting !!

Men ditt var fint !!

Kram ♥

Vicke sa...

då är du som alla andra kvinnor med andra ord

Storarvid sa...

Hjjohå Shoppa på....

Det är väl ok så länge det är saker man använder och behöver. Second hand är jättbra, miljövänligt, billigt o allt...

Pia sa...

Det är härligt att shoppa när man a. hittar kläder som passar
b. har ett överkomligt pris
Vilken fin bild på dig!! Kram!
PS. Är avis över att du sett filmen nu.. till veckan ska jag se den..

Pinglan sa...

Är det du på fotot? Jättesöt är du om det är du!

Det är roligt att shoppa när man hittar något man gillar till bra pris.

Bloggsvar: Tackar. Mannen och jag hjälptes åt med maten igår.

Önskar dig en härlig söndag!

Anonym sa...

Vad länge sedan jag har läst verkar det som, du har skrivit flera spaltmeter får ta lite i taget.

Jag som nyligen slutat att handla kläder, i alla fall för ett tag. Min passion är ju mer åt det tekniska hållet idag.

Kanske attt din nya dyra livsstil visar sig bli en omvändning för maken när det gäller hund eller shopping.

Du skulle inte ha handlat på rea, då visar du inte hur dyr hobbyn är.

Spännande med att sjunga i kör, ingenting för mig som inte kan ta ton, och i Caroline af Ugglas tillråga på allt. Jag gillar verkligen den tjejen.

Hoppas att det går bra.

/Avsändare Margareta

diana sa...

Fina grejor. Låter som en bra hobby ;)