måndag, september 07, 2009

Ungdomen hus

Nu är hösten här! För ikväll börjar Chiball-terminen.
Chiball är en helt underbar träningsform. Det är en kombination av yoga, qigong, thaichi, pilates och feldenkreis. Prova på, om ni har möjlighet!

Imorse var jag och tog nya diabetesprover. Tror inte att doktorn kommer att applådera åt mina värden. Sockret är envist och vill inte gå ner.
Däremot har vikten gått nedåt, ungefär 4 kg på lika många månader, så där förväntar jag mig en applåd av farbror doktorn.

Nu ska jag hoppa på min tvåhjulade springare, full fart mot träningen, som denna termin är förlagd till ett ställe som heter "Ungdomens hus"! Hahaha, väldigt passande!

3 kommentarer:

trollpackan sa...

Det lät passande!*fniss*
Har aldrig provat chiball, det finns inte här på trakten heller, men det är säkert bra!

anna sa...

jag måste prova det där chiball.

Veiken sa...

Det är väl så att ju mer du tränar desto ungdomligare blir du och vad är då bättre än ungdomens hus? Kram